Nová trolejbusová trať Patrónka - Vojenská nemocnica bola úspešne odskúšaná
Od 5. augusta 2013 po nej budú premávať trolejbusy liniek 207, 211 a 212.
V nedeľu 4. augusta 2013 v popoludňajších hodinách boli vykonané skúšobné jazdy trolejbusov na novej trolejbusovej trati Patrónka - Vojenská nemocnica. Nová trolejbusová trať umožňuje obojsmernú premávku medzi Patrónkou a Vojenskou nemocnicou po Lamačskej ceste. Novinkou tak je možnosť premávky trolejbusov zo zastávky Patrónka priamo na Kramáre, ale i k Horskému parku a Hradu. Od 5. augusta budú po novej trati v rámci skúšobnej prevádzky premávať trolejbusové linky 211 a 212 na Kramáre a k Zimnému štadiónu a linka 207 cez Staré Mesto do Ružovej doliny.
Električky do Dúbravky už nejazdia
(Bratislavské noviny, 15. 7. 2014, 18:11)
Rekonštrukcia električkovej trate sa začala zvesením trolejového vedenia
Foto: Martina Chudá. Reprodukcia so súhlasom Bratislavských novín
Od pondelka 14. júla 2014 nejazdia električky MHD do Dúbravky. Dôvodom je rekonštrukcia električkovej trate v Dúbravke v úseku Hanulova - Pri kríži. Linky č. 4 a 5 jazdia len po zastávku Karlova Ves, náhradnú autobusovú dopravu zabezpečuje linka X5 v úseku Karlova Ves, Borská - Dúbravka, Pri kríži.
V Bratislave slávnostne otvorili novú trolejbusovú trať Pražská - Hroboňova
V Bratislave oficiálne spustili prevádzku novej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64. "Nová trať rozšíri počet ekologických liniek v našom meste. To je dobrá správa, napriek zlej situácii, v akej mesto je," povedal na brífingu primátor Milan Ftáčnik. Trať je dlhá 4 150 metrov a stála 2 361 364 eur.
Keď sa v r. 1988 v začiatkoch budovania sídliska Hájik osadzovali na novej hlavnej komunikácii trakčné trolejbusové stĺpy, mnohí si ťukali po čele. Trolejbusy? A v Žiline? Napriek zavedeniu tzv. Autobusovej verzii trolejbusovej dopravy (AVTD) od 3. 7. 1988 sa o trolejbusoch začalo hovoriť až pred komunálnymi voľbami na jeseň 1990, keď ich mala vo volebnom programe väčšina strán. Ľady sa skutočne pohli až po nástupe nového primátora Ing. Jána Slotu a nového vedenia mesta i poslaneckého zboru, keď sa po mnohých diskusiách a polemikách začalo budovať v júni 1992 v priestore pod novým cintorínom trolejbusové depo. Súbežne začali práce na dvoch meniarňach a prvej trase z depa cez centrum mesta na Vlčince.
19.08.1998 | DANIELA ZVERKOVÁ
Kamenné námestie patrí už oddávna k najrušnejším dopravným križovatkám v Bratislave. Prechádzajú tade električky prakticky zo všetkých smerov a križujú sa nielen s automobilmi, ale aj s množstvom chodcov na cestách. Mimoúrovňové kríženie chýba. Električkový uzol sprevádzkovali po dnes už predposlednej rekonštrukcii začiatkom 80. rokov.