Prvý marcový týždeň sa na tratiach v okolí Liptovského Mikuláša navonok javil ako jeden zo všedných, ale nebolo to tak. Vlaky ťahané elektrickými rušňami jazdili relatívne bez meškania aj napriek tomu, že blízka trakčná napájacia stanica bola v tom čase vypnutá z prevádzky a v jej areáli sa pohybovalo viac ľudí než zvyčajne. Montéri z dodávateľskej firmy totiž v meniarni zapájali novú rozvodňu 22-kilovoltového napätia.

História a prebudenie zriaďovacej stanice Žilina - Teplička

(ASB.sk - odborný stavebný portál, 27.08.2012, krátené)

Dňa 4. marca 2012 bola spustená plná prevádzka zriaďovacej stanice Žilina – Teplička. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby nešlo o stavbu, ktorá sa dočkala svojho plnohodnotného uvedenia do prevádzky po viac ako 50 rokoch predprojektovej a projektovej prípravy a po viac ako 35 rokoch od začatia stavebných prác.

Most Apollo

(SME Bratislava, vydané 3. 1. 2008 o 0:00 Autor: Jana Parkrová, lin)

Súčasné technické riešenie osvetlenia Mosta Apollo by sa malo nahradiť osvetlením s dlhšou životnosťou. Stálo by to šesť miliónov.

Osvetlenie oblúkov Mosta Apollo funguje len čiastočne. Jeho časti prestali svietiť už po štyroch mesiacoch od veľkolepého otvorenia.

Dúbravčania sa konečne dočkali električky

(Bratislavské noviny, 3. 12. 2014, 15:07)

Po viacerých sľuboch a odkladoch konečne do Dúbravky opäť jazdia električky. Modernizácia trate síce umožní rýchlejšiu jazdu na úseku Pri kríži - Hanulova, výraznejšieho zlepšenia komfortu sa však cestujúci nedočkali. Nadšenci mestskej hromadnej dopravy majú k novej trati hneď niekoľko výhrad.

Bratislava – Hlavná stanica – rekonštrukcia trakčného vedenia

Rekonštrukcia trakčného vedenia Bratislava - Hlavná stanica

Bratislavské noviny, 9.1.2013, 19:17, krátené

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) oznamujú cestujúcej verejnosti, že v dôsledku komplexnej rekonštrukcie trakčného vedenia v železničnej stanici Bratislava - Hlavná stanica dôjde k obmedzeniu osobnej, ako aj nákladnej železničnej dopravy v meste.

Začiatok výlukových prác je naplánovaný na 10. januára 2013 (štvrtok ) od 23.20 h a práce budú trvať etapovite nasledujúcich 6 mesiacov.

V Bratislave slávnostne otvorili novú trolejbusovú trať Pražská - Hroboňova

V Bratislave oficiálne spustili prevádzku novej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64. "Nová trať rozšíri počet ekologických liniek v našom meste. To je dobrá správa, napriek zlej situácii, v akej mesto je," povedal na brífingu primátor Milan Ftáčnik. Trať je dlhá 4 150 metrov a stála 2 361 364 eur.

Nová trolejbusová trať Patrónka - Vojenská nemocnica bola úspešne odskúšaná

Od 5. augusta 2013 po nej budú premávať trolejbusy liniek 207, 211 a 212.

V nedeľu 4. augusta 2013 v popoludňajších hodinách boli vykonané skúšobné jazdy trolejbusov na novej trolejbusovej trati Patrónka - Vojenská nemocnica. Nová trolejbusová trať umožňuje obojsmernú premávku medzi Patrónkou a Vojenskou nemocnicou po Lamačskej ceste. Novinkou tak je možnosť premávky trolejbusov zo zastávky Patrónka priamo na Kramáre, ale i k Horskému parku a Hradu. Od 5. augusta budú po novej trati v rámci skúšobnej prevádzky premávať trolejbusové linky 211 a 212 na Kramáre a k Zimnému štadiónu a linka 207 cez Staré Mesto do Ružovej doliny.

Dlhé diely, trolejbus

Odskúšali novú trať na Dlhých dieloch

V piatok 1. septembra 2006 sa uskutočnili skúšobné jazdy na novej trolejbusovej trati na Dlhých dieloch. Skúšky na jednej strane preukázali kvalitu trolejového vedenia, no na strane druhej poukázali aj na množstvo nedostatkov počnúc zlým umiestnením striešky na automatické umiestnenie zberačov na trolej a končiac nevhodným umiestnením niektorých zastávok, ktoré pocítia najmä cestujúci kĺbovými vozidlami.

žilinské trolejbusy

Keď sa v r. 1988 v začiatkoch budovania sídliska Hájik osadzovali na novej hlavnej komunikácii trakčné trolejbusové stĺpy, mnohí si ťukali po čele. Trolejbusy? A v Žiline? Napriek zavedeniu tzv. Autobusovej verzii trolejbusovej dopravy (AVTD) od 3. 7. 1988 sa o trolejbusoch začalo hovoriť až pred komunálnymi voľbami na jeseň 1990, keď ich mala vo volebnom programe väčšina strán. Ľady sa skutočne pohli až po nástupe nového primátora Ing. Jána Slotu a nového vedenia mesta i poslaneckého zboru, keď sa po mnohých diskusiách a polemikách začalo budovať v júni 1992 v priestore pod novým cintorínom trolejbusové depo. Súbežne začali práce na dvoch meniarňach a prvej trase z depa cez centrum mesta na Vlčince.

19.08.1998 | DANIELA ZVERKOVÁ

Kamenné námestie patrí už oddávna k najrušnejším dopravným križovatkám v Bratislave. Prechádzajú tade električky prakticky zo všetkých smerov a križujú sa nielen s automobilmi, ale aj s množstvom chodcov na cestách. Mimoúrovňové kríženie chýba. Električkový uzol sprevádzkovali po dnes už predposlednej rekonštrukcii začiatkom 80. rokov.